6.nap | Hvar, fürdés a Pakleni- szigeteken és hegymászás a Fortica- erődhöz

Lumberda után Hvar városa volt a következő állomás, és talán a leghosszabb út az eddig. Nem tudom pontosan, hogy mikor indultunk Lumbarde-ból, mert alig tudtunk felébredni a reggelihez. Az út alatt nem álltunk meg egyszer sem egy reggeli fürdőzésre. Ez remek lehetőséget adott arra, hogy jobban megismerjük a különböző nemzetiségű utastársainkat: portugál, olasz, francia, amerikai, angol, horvát, svéd, slovén marokkói… stb.

Csak 15 óra előtt kötöttünk ki a Pakleni szigeteknél, ahol volt egy kis idő s fürdésre, felfrissülésre, mielőtt Hvar városába értünk.

17 órakor kötöttünk ki Hvarban, ahol már várt bennünket az idegenvezető.

Hvaron a remek idegenvezetésnek köszönhetően,a rengeteg információ ellenére és talán az idegenvezető előadásmódjának köszönhetően a legtöbb mindenre emlékszem.

Az idegenvezetést követően úgy döntöttünk, hogy felmászunk a Fortica-erődhöz, amely a történelem során mint városfal védte Hvár városát és a kikötőt. Az erődből elénk táruló látványt szavakkal nem lehet leírni.

Hvar egy nagyon szép kis város, egyedülálló reneszánsz bájjal. Az egyedi építészeti technika által épített utcák különleges hangulatot árasztanak, ahol számos galéra is található. Ha valaha is Hvar-ba viszi útja, akkor sétáljon el a város felső kapujától az erődig, vagy a sétányon végig a Hula Hula strandhoz.

7.nap | Érkezés Trogirba, remek idegenvezetés és vacsora jó társasággal

Ez a nap volt a Hvar-i látogatásunknak a vége, eljött az idő, hogy utunkat Trogir felé folytassuk. Ez volt az utazás utolsó napja. Mielőtt Trogirba érkeztünk volna Ciovó-nál a kemping közelében egy jót strandoltunk.

Elmondhatom, hogy az egymást tisztelő csapat az utazás végére forrt össze, került közel egymáshoz.

17 órakor értünk Trogirba, ahol már várt ránk az idegenvezető, ez volt az utolsó vezett túra az utazás alatt. Rengeteget mesélt a város utcáin sétálva, megismertette velünk a 6 templom történetét és válaszolt minden kérdésünkre. Talán ez volt a legérdekesebb előadás mód a teljes út alatt.

Mire az idegenevezetés befejeződött mindenki alaposan megéhezett, ezért a csoport nagy része az Adriagate.com ajánlásával a „Kapasanta“ étterembe ment, ahol mint Adriagate utasok 10% kedvezményt kaptunk.

Az étterem remek volt, méretét tekintve nagy,a Trogir-i riviérán, közel a tornyokhoz. Az étteremben élő zene volt. Az olasz barátainkkal, Pier Giogioi-val és feleségével, Paolával és a Saggini családdal a teraszon ültünk. Nem messze tőlünk ült Irena asszony Szlovéniából férjével és barátaival, három asztallal arrébb pedig a négy nagyon vidám francia család. Az étel kiváló volt, az Adriagate pedig meghívott minket egy jó minőségű borra. A vacsora után késő este mentünk vissza a hajóra.

8.nap | Ebéd, csomagolás, búcsú az útazás alatt megismert utastársaktól

Másnap, a reggelinél az Adriagate ajándéka várt bennünket. Egy nagy mágnes az utazás résztvevőiről készült képpel és az Adriagate tulajdonosa által készített  „prosek” bor, ami mindíg emlékeztetni fog minket erre a csodás utazásra. Ez egy igazán remek befejezése ennek a nyaralásnak igaz?!

Számomra és a családomnak ez az út valóban különleges volt. Felfedeztünk számos úti célt, melyeknek külön történetük van, kristálytiszta tengerben fürödtünk, távol a tömeg turizmustól. Élveztük a dekken való napozást, olvastunk, hallgattuk a tenger morajlását, az erdők zúgását, illetve beszélgettünk a hajón megismert barátainkkal. Felbecsülhetetlen érték 7 nap alatt!

Személy szerint a hajón lévő társaság nagyon jó benyomást tett rám. Remélem, soha nem fogom őket elfelejteni. Legnagyobb üdvözletem a mindíg mosolygós és kedevs Đoni pincérnek.

❤  Ezúton szeretném a Columbo hajó teljes legénységét és az Adriagate utasokat is köszönteni; Nina és Ewone asszonyokat, a Saggini családot, az igéretes leendő kosárlabda sztárt Fillippét, a kedves Pier Giorgionit és feleségét, Paiolát, Finchéket, a francia Voron családot; Voront, Dandot, Dufint és Peuaudt, Johnt és Sandrát Angliából, Gil Da Costa családot Portugáliából és a vidám szlovénokat, Iréne asszonyt és Horvátékat Horvátországból.

Remek társaság volt. Nagyon nagy köszönet érte és remélem, hogy egy következő utazás alkalmával újra találkozunk!