4.nap | Mljet, kajak-kenuzás és tavi fürdőzés

A Mljet – sziget felé tartó úton egyszer álltunk meg fürödni, és kb. 14 órakor érkeztünk meg Pomenába. Mljet-sziget nagy része nemzeti park. A nem zeti park bejárata már a kiköténél kezdődik (móló) ahol meg lehet vásárolni a belépőjegyeket, de itt lehet kerékpárt is bérelni, mellyel az egész park bejárható egy nap alatt. Azoknak, akik kerékpárt szeretnének bérelni azt javaslom, hogy a nemzeti parkban béreljnek ne a bejáratnál ( móló) mert ott kedvezőbb az ár.

A park erdős, ahol gazdag mediterrán vegetáció található. A szigeten két tó (Kis-és Nagy tó) található. A Nagy-tavon egy bencés kolostor és egy templom (Szent Mária) van. A bencés kolostorhoz midnen nap kiránduló hajók indulnak.

Úgy döntöttünk, hogy kenut bérlünk és hogy körbe csónakázzuk a tavat. El kell ismernem, hogy a kenuval történő evezés nem is olyan egyszerű, mint ahogy elsőre tűnik. A gyerekek nagyom élvezték. Számukra ez rendkívül szórakoztató volt. A tó egyik részénél kötöttünkki, ahol a fürdésre is maradt még időnk.

A mljeti tavakat keskeny csatorna köti össze a tengerrel amelyen át dagálykor sós víz ömlik a tóba, míg apálykor édes víz áramlik a tengerbe. A gyerekek ki szerették volna próbálni ezt a nem mindennapi természeti jelenséget, ami 18 óra után változtatja meg irányát. Nézze meg a videót.

Nézze meg videónkat:

A hajón  egy extra vacsorával vártak, ezért 19 óra körül siettünk vissza. A vacsora remek volt; előételként polip saláta, majd főételként kagylót szolgáltak fel a desszert tiramisu volt.
Az est hátravaló részét a többi kedves utassal töltöttük. Ez az egyik legértékesebb része ennek az utazásnak, ami remek lehetőséget biztosít arra, hogy más nemzetiségű emberek szokásait, kulturáit megismerjük, és akikkel akár egy életre szóló barátságot is kössünk.

5.nap | A kapitány vacsorája,tradícionális dalmát zene, remek buli

A következő állomás újra Korcula – sziget volt, de ebben az esetben Lumbardára mentünk. Az ebéd előtt megálltunk fürdeni, nem messze a Bilin Zal strandnál és 16 óra körül érkeztünk meg az adott úti célhoz. Közvetlenül a kikötőnél, a mólónál volt a strand, ahol a nap hátravaló részét töltöttük. Az utasok többi része vagy a strandon vagy a kávázókban töltötték idejüket, sőt  olyan is volt, aki jet-skit bérelt.

Ez a nap szerdára esett és a program szerint erre a napra tervezték „Kapitány vacsoráját”. A vacsora tervezett időntja 19 óra volt. Mindenki a szalon előtt gyülekezett, mert az ajtó zárva volt. Ez egy kicsit meglepett bennünket, de türelmesen vártuk a vacsora kezdetét. Egy idő után megszólalt a csengő, ami amúgy is a vacsora kezdetét jelentette és amikor kapitány nótája megszólalt akkor nyílt ki a szalon ajtó.

A kapitány mosolyogva, kedvesen kérte fel a társaságabn lévő hölgyeket táncolni. Nagyon szimpatikus és kedves volt. Amikor már mindenkit megtáncoltatott, a szalonban gyűltünk össze és koccintottunk. Közben a vacsorát felszolgálták, az előétel hal pástétom, a főétel sült hal, a desszert pedig sütemény volt. A vacsora végére megérkezett a négy zenész is. A zene nemcsak nekem, de az összes utasnak is nagyon tetszett, eddig soha nem láttam ehhez hasonlót. Az előadásuk valóban különleges volt. Minden dal előtt egy kis bevezetőt tartottak, minden nótának meg volt a saját története.

Ez a zenekar amellett hogy remekül játszott kitűnően értett a társaság szórakoztatásához is. Nagyon jól éreztük magunkat, jól megnevetettek bennünket. A hangulat remek volt, melyről Ön is meggyőződhet. Nézze meg videónkat.

A tradícionális dalmát zene után a buli a szalonban folytatódott. A kapitány vette át a DJ szerepét , a személyzet is pár órát együtt táncolt a vendégekkel. Én és a kislányom remekül szórakoztunk, táncoltunk, jót mosolyogtam azon, hogy mennyire komolyan vette, hogy egész éjszakán át bulizni kell; ugrált, pörgött saját maga körül.