Deň 4 | Mljet, kanoistika a plávanie v jazere so striedavým prúdom

Počas plavby na ostrov Mljet sme sa zastavili na kúpanie v zálive, a asi o 2 hodiny sme dorazili do miesta Pomena na ostrove Mljet. Časť ostrova patrí do Národného parku. Neďaleko od prístavného miesta, sa nachádza vstupu do Národného parku, kde si môžete kúpiť lístok a zapožičať bicykle, aby ste stihli za jeden deň vidieť celý park. Pre tých, ktorí majú v pláne zapožičanie bicyklov, odporúčame ich požičať pri vchode do Národného parku, pretože ich cena je priaznivejšia, od ceny v prístave.

Park je husto zalesnený, a charakterizujú ho dve jazerá, Veľké a Malé. Parkom dominuje ostrovček sv. Marie a nachádza sa na veľkom Jazere. Na ostrove sa nachádza benediktínsky kláštor a kostol sv Marie. Na ostrovček s kláštorom, každú plnú hodinu premáva loď.

Požičali sme si kanoe a rozhodli sme sa pre plavbu okolo jazera. Musím priznať, že kanoistika nie je vôbec tak jednoduchá ako sa zdá na prvý pohľad. Deti si užili jazdu. Pre nich to bola obrovská zábava. Dokonca sme sa zastavil na druhej strane jazera, aby sme si zaplávali.

Na ceste späť kanoe detí chceli pocítiť prúd vody ktorý prúdi cez malý kanál. Jazerá sú spojené plytkým a úzkym kanálom, cez ktorý sa strieda morská voda pod vplyvom prílivu a odlivu. Je to naozaj zvláštny pocit, nechať sa unášať prúdom cez kanál, a tým viac nezvyčajné je že sa smer prúdu mení po 18h hodinách.

Pozri video:

Na lodi sme mali zorganizovanú ďalšiu večeru a my sme sa ponáhľali späť cca o 19h. Večera bola vynikajúca; chobotnicový šalát ako predjedlo, mušle s rezancami ako hlavný chod a dezert tiramisu.
Zvyšok večera sme strávili na palube v dobrej spoločnosť spolucestujúcich. Je to jedna z nádhernej nehmotnej hodnoty tohto výletu. Ideálna príležitosť spoznať nových ľudí z celého sveta, dozvedieť sa niečo o ich kultúre, krajine, zvykoch a máte možnosť spoznať aj nových priateľov.

Deň 5 | kapitánová večera a skvelá zábava s tradičnou dalmatínskou klapskou hudbou

Ďalšou zastávkou bol ostrov Korčula znovu, ale tentoraz cieľ Lumbarda, na odporúčanie kapitána. Pred obedom sme sa zastavili na kúpanie v blízkosti pláže Bilin žaľ, a okolo 16 hod, sme sa doplavili na miesto. Hneď vedľa móla bola pláž, kde sme strávili zvyšok dňa až do večera. Ostatní spoločníci tiež strávil čas na pláži alebo v kaviarni, zatiaľ čo niektorí si vyskúšali jazdu na vodnom skútry.

Dnes je streda a program zahŕňa „Kapitánovú večeru“. Večera je naplánovaná na 19h. Všetci sme sa zhromaždili pred salónom, ktorého dvere prvýkrát boli uzavreté. To nás všetkých prekvapilo, ale čakali sme trpezlivo. Po nejakej dobe zo salónu bolo počuť zvonenie zvonca, ktorý zvyčajne ohlasoval začiatok večere. Pri zvuku piesne, kapitán otvoril dvere do salónu.

S úsmevom a radosťou požiadal jednu dámu k tancu. Nakoniec, keď dotancoval so všetkými dámami, usadili sme sa v salóne, a vypáili prípitok. Večera bola pripravená. Rybia paštéta na predjedlo, ryba Škarpina ako hlavný chod a dezert. Pri konci večere nás navštívili hudobníci, a to štyria. To pre mňa bolo vrcholom našej cesty. Zatiaľ som nikdy nič podobné nevidela, ich výkon bol naozaj veľmi špeciálny Po krátkom úvode začala hrať hudba, a každá pieseň mala svoj vlastný roztomilý malý príbeh.

Táto skupina, okrem toho, že sú vynikajúci hudobníci nás aj úspešne zabávala. Zábava bola vynikajúca ,a veľmi nás potešila. Naozaj to bolo skvelé, ako môžete vidieť na vlastné oči pri pohľade na videu.

Po tradičnej dalmatínskej hudbe, v salóne zábava pokračovala. Kapitán prevzal úlohu DJ a tancovali sme až do skorých ranných hodín. Bolo to na nezabudnutie a všetci sme sa pripojili. Moje dievčatko a ja sme tancovali bez prestávky. Zobrala svoju úlohu veľmi vážne a zabávala všetkých okolo.