Deň 6 | Hvar, kúpanie na pekelných ostrovoch a výstup na pevnosť Fortica

Hvar po Lumbarde bola naša ďalšia zastávka, ale aj zastávka, do ktorej sme sa plavili snáď najdlhšie. Neviem presne, kedy sme odchádzali z miesta Lombarda, pretože sme sa sotva zobudili na raňajky dnes ráno. Tentoraz sme sa nezastavovali kvôli kúpaniu, ale plavili sme sa k cieľu. Tak sme mali čas, pre ďalšie rozhovory s cestujúcimi, ktorí boli z rôznych častí sveta: Portugalsko, Taliansko, Francúzsko, USA, Anglicko, Chorvátsko, Švédsko, Slovinsko, Maroko…

Až po 15 hodine sme zakotvili na pekelných ostrovoch a osviežili sa v mori, pred návštevou mesta Hvar.

O 17h sme sa vylodili v meste Hvar. Náš sprievodca bol už pripravený.

Z tejto prehliadky som sa dozvedela že otvorená kniha na sochách znamená, že bolo niečo postavené v čase, keď tam bol mier, a zavretá kniha, v čase vojny. Pravdaže, to nie je všetko o ostrove Hvar, len niečo čo som si dobre zapamätala.

Po prehliadke so sprievodcom sme sa rozhodli na výstup až k pevnosti Fortica, ktorá je spolu s mestskými hradbami kedysi reprezentovala centrálne obranné opevnenie mesta Hvar,stáročnou patrónku mesta a prístavu. Pohľad z pevnosti na mesto sa nemože opísať slovami, preto pripájam fotografie, ktoré sme urobili.

Hvar je krásne mestečko, s jedinečným kúzlom renesancie. Ulice odrážajú jedinečnosť, plné jedinečných kusov a umeleckých galérií. Ak ste niekedy ocitnete v meste Hvar, nájdite si čas na prechádzku po uliciach nad hornou bránou mesta, a odvážte sa na výstup až k pevnost, i alebo sa poprechádzajte po dlhej promenáde na pláž Hula Hula.

Deň 7 | prehliadka mesta Trogir s výborným sprievodcom a večera s vynikajúcou spoločnosťou

Prišiel čas na rozlúčku s Hvarom. Je čas na plavbu do Trogira. Posledný deň výletu. Pred zakotvením v meste Trogir sme sa zastavili na kúpanie v zátoke na ostrove Čiovo, v bezprostrednej blízkosti kempu.

Medzi všetkými sa cítila istá dávka blízkosti. Všetci sme sa nejako zblížili. Tím, ktorý sa vzájomne rešpektoval ale bohužiaľ sa blížil koniec našej cesty.

O 17:00h sme zakotvila v Trogire. Náš sprievodca nás už čakal a zobral na našu poslednú prehliadku na našej ceste. Vynikajúci rozprávač a znalec histórie nám urobil prehliadku ulicami Trogiru, ukázal nám všetkým 6 kostolov a odpovedal na všetky naše otázky. Určite jeden z najzaujímavejších sprievodcov na našej ceste.

Po skončení prehliadky, všetci sme boli veľmi hladní, a väčšina z nás odišla do reštaurácie „Kapasanta“ na odporúčanie Adriagate.com, kde sme tiež získali zľavu vo výške 10% ako Adriagate hostia.
Skvelá veľká reštaurácia na nábrežíí, v bezprostrednej blízkosti veže. V reštaurácii hrala živá hudba. Spolu s priateľmi Talianmi, pán Pier Giorgio jeho pani Paola a rodinou Saggini, sme sa usadili na terase. Neďaleko od nás sedela pani Irena zo Slovinska so svojím manželom a priateľmi, a tri stoly ďalej až štyry rodiny veľmi milých a veselých Francúzov. Jedlo bolo skvelé, a Adriagate nás obdarilas fľašou dobrého vína. Po večeri, veľmi neskoro, sme sa vrátili na loď.

Deň 8 | Raňajky, balenie a lúčenie sa s milými ľuďmi ktorí nám robili spoločnosť na plavbe

Ráno nás pri raňajkách čakal darček od Adriagate. Veľký magnetom s našou fotografiou a domáci prošek od majiteľov Adriagate, ako suvenír, ktorý nám bude vždy pripomínať túto nádhernú cestu. Perfektný koniec tejto nádhernej cesty, nie?!

Pre mňa a moju rodinu, to bol veľmi vynímočný výlet. Veľa destinácií, ktoré nám porozprávali jedinečný stredomorský príbeh, kúpanie v mimoriadne čistom mori ďaleko od masovej turistiky. Užívali sme si na palube, opaľovali, čítali knihy, počúvali zvuky mora, alebo trávili čas rozprávaním s niektorými svojimi novými priateľmi. Neoceniteľný poklad, ktorý sme zažili za 7 dní plavby.

Osobne, celá posádka na palube na mňa veľmi zapôsobila. Dúfam, že na nich nikdy nezabudnem. Z obsluhy najviac pozdravujem nášho veselého a vždy usmievavého čašníka.

❤  Týmto chcem pozdraviť celý tím spolucestujúcich teda posádku na palube plavby Adriagate s loďou Columbo: pani Nina a Ewonne, celá rodina Saggini a budúca basketbalová hviezda Filippo, váženého pána Pier Giorgioni-a jeho manželku Paolu, pána a pani Finchovú, rodinu z francúzska Voron, Dandy, Dufin a Peuaud, pán John a pani Sandru z Veľkej Británie, rodinu Gil Da Costa z Portugalska, veselú spoločnosti zo Slovinska, pani Ireny, a drahú pani a pánai Horvatek z Chorvátska.

Bol ste mimoriadnimi spoločníkmi. Veľmi vám ďakujem za všetko, a dúfam, že sa naše cesty opäť stretnú!