2 deň | Korčula, rodné mesto  Marka Pola

Loď vyplávala okolo 5:00 hod ráno, kedy sme ešte tvrdo spali. Naše kabíny sú umiestnené pod palubou,  bez ohľadu na motor, ktorý nás nerušil, spali sme veľmi dobre. Zobudil nás náš budík, ktorý bol nastavený  na raňajky, ktoré sa podávali do 9 hod.

Raňajky boli počas všetkých 7 dní štandardné: saláma, syr a rôzne nátierky, vločky, jogurt, džús, káva, čaj, klobása, vajcia, praženica, ovocie…

Okolo 11h sme zakotvili v zátoke s kryštálovo modrým morom, kde sme z viac metrovej výšky mohli spozorovať všetko na dne mora. Všetci sa poponáhľali dychtivo skočiť do mora, a nechali sa unášať touto krásou.

Po kúpaní nasledoval obed a plavba na ostrov Korčula. Na Korčulu sme dorazili okolo 17h, kde máme naplánovanú turistickú prehliadku so sprievodcom o 17:15h.

Mali sme pár minút času, tak sme deti vzali na zmrzlinu, aby nám čas, uplynul rýchlejšie.

Po príchode sprievodcu začala naša prehliadka Korčule. Bolo zaujímavé počúvať príbeh sprievodcu, vlastne všetkých 4 koľko ich bolo, počas našej cesty, a  bolo zaujímavé počuť ich  výklady histórie, zábavné dobrodružstvá, ale aj tých menej zábavných a dokonca aj smutných. Každý zo sprievodcov je v skutočnosti interpret historických príbehov, z ktorých niektoré boli vyjadrené veľmi zaujímavo. Najviac by som pochválila sprievodcu v Dubrovníku a Trogire.

Nesmiem zabudnúť, že sprievodcovia hovorili po anglicky, vzhľadom k tomu, že sme miešaná  skupina, a je potrebné sa prispôsobiť. Myslím si, že to nebol problém, pretože väčšina z nás veľmi dobre hovorí anglicky.

Po dokončení prehliadky, sme sa usadili v reštaurácii na večeri, a potom ešte urobili malú prechádzku po Korčuli. Pri prechádzke po uliciach, našu pozornosť upútala kaviareň s hudbou na nábreží, medzi vysokými stromami. Dievča a dvaja mladí muži hrajú a spievajú staré evergreeny. Zapojili sme sa a tešili zo skvelej hudby dlhšie do noci, zatiaľ čo sa deti zabávali neďaleko od nás.

3. deň | Elifati, papagáje v Dubrovniku a kúpanie na plaži Banj

Ráno sme vyrazili na Elifatské ostrovy, kde sme sa okúpali. Využili sme čas aj na opalovanie.

Potom cca o 13h vyrazili k Dubrovníku. V Dubrovníku je prístav pre lode ďalej od centra mesta, čo nebol prípad v iných mestách, a z prístavu Gruz (5min chôdze), sme sa dostali na autobusovej stanice, kde sme sa odviezli autobusom do centra.

Nemajte obavy, pretože pred výstupom z lode, nám koordinátor všetkým dobre vysvetlil, kam ísť, ktorý autobus zobrať, a kde nás bude sprievodca čakať. Mladé dievča so zaujímavým výkladom histórie, nás zobrala na prechádzku cez Dubrovník, ktorý je bezpochyby najkrajšie mesto v Stredozemnom mori.

Po prechádzke so sprievodcom niektorí pokračovali v prechádzke po Stradune, hlavnej ulici Dubrovníka, niektorí prechádzkou po hradbách, a iní sa zviezli lanovkou na vyhliadku, ktorá ponúka krásny výhľad na celý Dubrovník. Tu sa nachádza obchod so suvenírmi a reštaurácia s panoramatickým výhľadom. Vozenie v lanovke trvá len 4 minúty.

Naši spoločníci na lodi, moji milí priatelia Taliani, boli na vyhliadke a ukázali nám panoramatické snímky Dubrovníka, ktoré odfotili z vrcholu. Očarujúca! Pozrite sa, pohľad je naozaj sú úchvatný.

Nešli sme lanovkou, ale nabudúce keď sa ocitneme v Dubrovníku určite si to nenecháme újsť. Naše dobrodružstvo v Dubrovníku sme si spríjemnili  kúpaním na známej pláži Banj, ktorá sa nachádza len niekoľko minút od centra mesta.

Po kúpeli sme sa vrátili na Stradun, kde si deti obľúbili papagáje kakadu a bolo veľmi ťažko oddeliť sa od nich.

Na druhý deň sme  sa vydali na ostrov Mljet. Ale ešte predtým, než sa vydáme na plavbu, ráno o 7 hod, loď prešla do prednej časti Dubrovníka pre zaznamenanie spomienok na Dubrovník z mora. Niektoré z týchto fotografií nájdete v našej galérii.