Nyaralásunkat közel 10 éve az Adrián töltjük. Elmondhatom, hogy jól ismerem az itt lévő öblöket, településeket, kulturát és az  embereket.  De ebben az évben remek lehetőséget  láttunk meg az Adriagate.com oldalán, idén egy  hajós körutazást választottunk. Sokat gondolkodtunk, hogy elmenjünk-e vagy sem. De ezt az alkalmat olyan könnyen  nem lehett kihagyni.

Annak a lehetősége, hogy végig hajózhatunk az Adrián és számos települést és szigetet ismerhetünk meg izgatottá tett bennünket.

Ezelőtt semmiféle hajózási és hasonló tipusú nyaralási tapasztalattal nem rendelkeztünk. Számunkra ez teljesen újdonság volt elképzelésünk sem volt arról, hogy mit várhatunk ettől az üdülési formától, ezért várakozva néztünk az út elé.

Mit vigyen magával?

A szokásos kérdés  amit utazás előtt felteszünk magunknak; „ Mit vigyek magammal?“  mellett további  kérdés is felmerült az indulás előtt: milyen lesz a legénység, lesznek-e gyerekek a hajón, hogyan töltjük el az időnket ha nem szeretnénk  fürdeni… Ezek a kérdések  azért voltak fontosak, mert egy 4 és egy 6 éves gyerekkel terveztük az utazást. Pozitívan néztünk az út elé és a kicsiket is próbáltuk meggyőzni, hogy lesznek még gyerekek a hajón.  Érdekes, hogy ez nem igazán volt fontos a számukra, mert egymással is nagyon jól el tudnak játszani.

Egy nappal a nyaralás előtt összeállítottam egy listát az utazáshoz szükséges dolgokról. Először a gyerekek, majd a saját holmainkat csomagoltam  be. Főleg váltóruhákat tettem be, a hűvös esték és reggelek esetére pedig tréning ruhát. A ruhák mellett alap gyógyszereket, törölközőt, fürdőruhát, néhány társasjátékot, papírt, színes ceruzát pakoltam be. A gyerekek legkedvesebb játékaikat rakták be saját hátizsákaikba.

1 nap | Érkezés Trogirba, tradícionális dalmát zene, tökéletes fogadtatás

A hajó Trogirból indult, ahova a bejelentkezés előtt kicsit korábban, kb. 11 órakor érkeztünk meg. A trogiri riviérán a túra szervezői kedvesen vártak bennünket, akik elmagyarázták és megmutatták, hogy hol tudunk elhelyezkedni, a tervezett indulás 13:30 óra volt. A városban sétáltunk az indulásig, de amilyen hőség volt, rögtön egy kávézóban kötöttünk ki. Itt vártunk az indulásig.

Aztán végre elindultunk… A gyerekek nagyon izgatottak voltak és alig várták ezt a pillanatot. A hajón elkezdtek gyülekezni az utasok, a kapitány és a személyzet, a zenészek, akik kedvesen, mandolin zenével vártak ( tradícionális dalmát hangszer). Hideg ital mellett vártuk meg a műsor végét és hogy a többi utas is megérkezzen.

A zene csodálatos volt, az igazi dalmát dalok remek hangulatot teremtettek. Erről ez a kis rövid videó is tanúskodik . A felvétel mobil telefonról történt, ezért nem a legjobb minőségű, de arra elég hogy megmutassa ezt a remek hangulatot.

14 óra körül egy csengetést követően a kapitány mindenkit a szalonba hívott, ahol egy megterített asztal várt bennünket. Az asztalon dalmát étel specialitások voltak; pršut (szárított sonka), sajt, marinált incun és szopárnik (mangolddal töltött tészta). A pincérek a felnőtteknek aperitívet szolgáltak fel, a gyerekek alma levet kaptak. Közben a kapitány és a zenészek is köszöntötték a vendégeket és kellemes utat kívántak, ezt követően a zenészek elhagyták a hajót.

Kihajóztunk a kikötőből.  Indulás! Viszlát Trogir 7 nap múlva találkozunk!

Voltak akik már fürdőruhára vetköztek és már napoztak is a fedélzeten. A gyerekek boldogan fedezték fel a hajó minden csücskét, akiknek leginkább a kapitányi kabin tetszett. 40 perces utazást követően érkeztünk meg Trogir másik oldalához, a Ciovo-i félsziget egyik öblébe. Az első fürdőzés nagyon jólesett, kellemesen felfrissültünk ezen a forró napon. A tenger csodás kék színű, tiszta és kellemesen meleg volt. A gyerekek ezt a pillanatot alig várták, akik a hajóról való ugrálást és zuhanyozást élvezték a legjobban.

A strandolás 1 órát tartott, aztán újra indultak a motorok és Makarska felé vettük az irányt, ahova a tervek szerint 20:30- kor érkeztünk. A Makarska felé tartott úton kb. 19 órakor felszolgálták a vacsorát.

Mire Makarskába érkeztünk leszállt az est. A kivilágított kikötőbe hajózva számos hajót láttunk. Az első kikötés valóban érdekes volt mert egymáshoz kötött 4 hajó mellett kellett elhaladnunk, ami azért volt igazi élmény és kaland, mert megismerhettük, hogy hogyan tudnak kifutni a hajók a kikötőből miközben mások éppen ki akarnak kötni.

FOTOMELLÉKLET:

Egy kicsit sétáltunk Makarskán, a riviérán, ami tele volt túristával, ajándék bolttal, a gyerekek elnyaltak egy fagyit. Ezek után vissza mentünk a hajóra. A nap végére az út izgalmától, és a strandolástól nagyon elfáradtunk.